mandag 24. oktober 2016

Aktivitet

Jeg har anerkjent sperren jeg har opparbeidet i hodet mitt mot å løpe intervallene som står på treningsplanen. Det er ikke det at jeg ikke vil. Det er det at jeg to ganger på rad har sprukket på første intervallen og jeg må bryte den trenden og da blir det plutselig så viktig. Og viktig er av og til vanskelig.

Jeg puster med magen og tenker på at det er over 20 uker til jeg skal løpe halvmaraton, og jobber med å godta meg selv og innsatsen min - og i morgen, da prøver jeg på intervallene igjen.

Det er flaks at når jeg ikke løper så gjør jeg andre ting som kan være ganske konstruktivt. Jeg kaller det aktivitet. Fjellturer som gjør godt for sjelen og vennskapene og beina og ansiktet og D-vitaminlageret. Utfall i Nygårdsparken til jeg så vidt klarer å gå hjem. Og det beste: jeg har nådd oktobermålet om å gjennomføre ganske lange sykkelturer på spinningsykkelen. Det tror jeg er nøkkelen for at jeg skal kunne gjennomføre relativt mange lange økter på lav intensitet før april kommer.

Jeg er klar over at løping er viktig og nødvendig for å bli en bra løper. Heldigvis for meg så er løping favorittaktiviteten. Av og til har jeg bare behov for å gjøre litt helt andre ting også. Svømme og gå og sykle og styrke og ellipse. Sånn at jeg er klar for de ukene jeg bare har lyst til å løpe korte intervaller og treige langturer. Ta på meg løpehanskene og løpelua som ser ut som en badehette. Ha fylt opp sosial-treningskvoten til de lange mørke turene i desember.

Det er greit å ha litt flere bein å stå på, drive på med litt avvenning, gjøre noe annet, etc.
Det er oktober, dere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar