tirsdag 18. april 2017

Hjelp, jeg skal løpe halvmaraton!

Nedtellingen sier at det er under fem dager til startskuddet går til min sjette halvmaraton. Det betyr:


  • Jeg er konstant skjelven i beina.
  • Og har litt forhøyet puls.
  • Kjenner meg litt småsyk.
  • Er supergira og superslapp samtidig.
  • Har ikke løpt på altfor lenge.
  • Har ikke bestemt 100% hva jeg skal løpe med.
  • Kan finne på å kjøpe nye joggesko og bestemme meg for løpe med dem. (Neida, men jeg føler meg utilregnelig).
  • Jeg kjøpte 1 kg pasta på butikken i dag.
  • Jeg tror på personlig rekord og jeg tror på personlig kræsjlanding.
  • Jeg visualiserer jubel og jeg visualiserer å bli forbiløpt og jeg visualiserer å løpe forbi ca 2000 personer på de siste 10 km. 
  • Jeg snakker om løping selv om de andre snakker om andre ting. "Hvordan var påsken din, T?" "Begynte treigt, men det er alltid kjekt med positiv splitt".
  • Jeg googler "kostholdsplan 1 uke før halvmaraton", "trening 1 uke før halvmaraton", "tips halvmaraton", "hjelp halvmaraton", "half marathon", osv osv osv.
  • Jeg drikker mye vann. 
  • Jeg slapper av og stresser. Samtidig.
  • Jeg sover litt dårligere om nettene.
  • Ler nervøs latter.
  • Gleder meg skikkelig.
Heldigvis vet jeg at sånn er det alltid. All trening som ble gjort i mars er glemt, og all trening som ikke er gjort i dag er det eneste jeg ser. Skulle kanskje løpt 30-40 km i løpet av kvelden for å kompensere? Vet heldigvis at tankene bare er tull, at alt har begynt å krølle seg litt allerede. Prøver å huske alt som er gøy. Mennesker som heier når jeg løper forbi. Folk jeg tar igjen når de har blitt slitne. Stålkontrollen og rutinen. At jeg vet at jeg får det til, uansett hvor tregt det måtte gå. 

Har skikkelig lyst til å bli stolt. Har veldig lyst til å bikke 2:20. Tror ikke jeg har trent godt nok til å klare det på ordentlig, men har lyst til å kutte 15 minutter fra halvmaratonet i august/september, og tror at det er godt innenfor rekkevidde.

Knekk en fot.
Nå skal jeg ta på meg joggeskoene og kjenne på gørra. Så skal jeg hvile.

3 kommentarer:

  1. Gosh, du er en inspirasjon! Heiaheia.

    SvarSlett
  2. Hvordan gikk det? Kunne godt tenkt meg en aldri så liten løpsrapport..

    SvarSlett